اهمیت اکوکاردیوگرافی قلب جنین

اکوکاردیوگرافی قلب جنین

 

 

در این مقاله بخوانید:

اکوکاردیوگرافی قلب جنین چیست؟

بیماری‌های قلبی شایع‌ترین اختلال مادرزادی جنینی می باشد. تقریبا از هر صد نوزاد یک نوزاد به بیماری مادرزادی قلبی مبتلا می باشد، پس مهم است بتوان قلب نوزاد را قبل از تولد بررسی نمود. بررسی ساختمان قلب جنین از طریق اکوکاردیوگرافی راهی برای تشخیص بیماری‌های مادرزادی قلب‌، قبل از تولد می باشد.

اگر قبل از هفته ۱۸ حاملگی، اختلال قلبی شدید جنین تایید شود، با ارجاع به پزشک قانونی سقط جنین انجام می شود.

اهمیت اکوکاردیوگرفی قلب جنین

اگر اختلال قلبی جنین قبل از تولد تشخیص داده شود می توان با برنامه ریزی درمان لازم برای جنین پیش بینی شود و احتمال زنده ماندن جنین افزایش یابد.

آیا پس از تشخیص بیماری‌های مادرزادی قلب توسط اکوکاردیوگرافی قلب جنین، می‌توان اقدام درمانی لازم را قبل از تولد انجام داد؟

در حال حاضر هیچ گونه روش درمانی برای بیماری های ساختمانی قلب جنین قبل از تولد وجود ندارد ولی اگر اختلال ضربان قلب جنین وجود داشته باشد با تجویز داروی مناسب به مادر می توان اختلال قلبی را درمان نمود.

توجه داشته باشید که اکثر اختلالات ضربان قلب جنین خوش خیم می باشد.

زمان مناسب برای انجام اکوکاردیوگرافی قلب جنین چه زمانی می باشد؟

قبل از هفته ۱۸ حاملگی بهترین زمان برای انجام اکوکاردیوگرافی قلب جنین می باشد، زیرا در صورت مبتلا بودن جنین به بیماری شدید قلبی می توان سقط جنین را به صورت قانونی و شرعی انجام داد.

دقت تشخیصی اکوکاردیوگرافی قلب جنین چگونه می باشد؟

دقت تشخیصی اکوکاردیوگرافی قلب جنین به شدت ضایعه قلبی بستگی دارد ولی به طور کلی حدود ۹۰ درصد می باشد.

آیا لازم است که تمام خانم های باردار اکوکاردیوگرافی قلب جنین را انجام دهند؟

خیر. زنان باردار با انجام سونوگرافی غربالگری به بررسی اولیه جنین می پردازد. در موارد مشکوک پزشک اکوکاردیوگرافی قلب جنین را انجام می دهد.

 

 

می توانید با دنبال کردن پیج شخصی دکتر صدری در آپارات فیلم های آموزشی و نکات کاربردی دکتر صدری را در مورد اکوکاردیوگرافی قلب جنین و سایر موارد مربوط به سونوگرافی جنین دنبال کنید:
https://www.aparat.com/user/dashboard/video_stat/videohash/e6kLQ

منبع:

http://www.hamshahrionline.ir/news/116655/قلب-جنین-دیگر-در-خطر-نیست

موسسه رادیولوژی و سونوگرافی دکتر صدری از بهترین و خوشنامترین مراکز انجام کلیه خدمات مربوط به سونوگرافی و رادیولوژی در شهر تهران است. خدمات ارائه شده در این مرکز عبارتند از: سونوگرافی جنین، سونوگرافی نوزاد، سونوگرافی زنان، سونوگرافی بزرگسالان و رادیولوژی. تمام این خدمات توسط دکتر حسین صدری با بیش از ۲۵ سال تجربه به همراه کادری مجرب و امکانات به روز دنیا در جهت احقاق شعار خود برای خدمت به شما عزیزان انجام میگیرد

به اطلاع می رسانیم مطب دکتر حسین صدری از فلکه دوم تهرانپارس به سید خندان خواجه عبدالله انصاری تغییر کرده است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسدرباره ماآدرس ما